Vanliga frågor och svar

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Om Bikemaestro Göteborg

Varför ska jag handla min cykel hos er?

På Bikemaestro Göteborg så tror vi på att kundservice är A och O, därför kan du känna dig trygg med att vi alltid sätter dig i första hand när du köper din cykel hos oss.

Med vår gedigna erfarenhet kan vi hjälpa dig att välja rätt cykel. Vi monterar ihop den, ställer in och justerar den, varefter vi testar den för att säkerställa perfekt funktion och säkerhet.

Därefter får du cykeln hemlevererad till dörren, om du inte väljer att hämta upp den från vårt lager. Kan det bli smidigare?

Vi erbjuder även villkoren nedan, som är otroligt uppskattat av våra kunder.

Livstids Servicegaranti

Livstids servicegaranti ingår alltid utan extra kostnad på alla våra cyklar. Servicegarantin kan nyttjas två gånger per år, så länge du äger cykeln. Det kanske låter som stora ord, men vi väljer våra varumärken med största omsorg och är noga med att de ska hålla högsta kvalitét. Därför kan vi erbjuda denna garanti.

Läs mer om servicegarantin här.

Gratis försäkring

Vi erbjuder alltid gratis försäkring via Solid Försäkring på alla våra cyklar. Solid Försäkring är Sveriges största försäkringsgivare inom cyklar. Försäkringen innebär att det ingår en självriskeliminering i 3 månader, vilket gör att du slipper betala någon självrisk (upp till 10 000kr) enligt din gällande hemförsäkring om din cykel skulle bli stulen.

Läs mer om försäkringen här.

Prisgaranti

Hos Bikemaestro Göteborg kan du känna dig trygg med att du alltid gör det bästa köpet. Om du mot förmodan skulle hitta samma produkt till ett lägre pris hos en annan butik, så erbjuder vi produkten till samma pris hos oss. Prisgarantin kan också nyttjas upp till 14 dagar efter ditt köp, vilket innebär att du kan få tillbaka mellanskillnaden på ditt köp.

Läs mer om prisgarantin här.

Betalning

Hur betalar jag?

Bikemaestro Göteborg erbjuder säkra betalningar via samarbete med Payson AB.

Via Payson Checkout 2.0 erbjuds betalning via kortbetalning, direktbanksbetalning, fakturabetalning samt delbetalning.

Vid frågor kan du kontakta Paysons kundtjänst på telefonnummer 08-470 94 00.

Order och leverans

Hur går det till vid hemleverans?

Vi erbjuder gratis hemleverans av cyklar med ett inköpspris över 9995 kr. Hemleveransen sker via DHL som kontaktar dig på telefon eller via sms för att boka utkörningen. Utkörning sker på dagtid måndag-fredag.

Hur lång leveranstid har ni?

Om produkten finns i lager så ligger leveranstiden på mellan 4-6 vardagar. Om produkten inte finns i lager kan du kontakta vår kundsupport via e-post, chatt eller telefon för uppskattad leveranstid.

Hur kommer cykeln levererad?

Vi monterar ihop din cykel och kontrollerar att cykeln och alla komponenter fungerar korrekt. Innan vi packar ner cykeln så måste vi dock ta loss pedaler och vrida styret för att den ska få plats i kartongen.  Om du är osäker på hur du monterar pedalerna och vrider tillbaka styret så kan du följa vår monteringsguide här.

Garanti

Vad har ni för garanti?

Om inget annat anges, så lämnar Bikemaestro Göteborg 1 års fabriksgaranti på varorna. Ramar från Whyte har 2 års garanti, som kan utökas till 4 års garanti om du registrerar ramen på Whytes hemsida, se länk.

Garantin innebär reparation eller utbyte av produkten om den ej skadats av handhavandefel.

Kontakta oss via e-post eller telefon vid retur av trasig produkt för utförlig returinformation.

Köpvillkor

Vilka köpvillkor gäller?

Du kan läsa mer om våra fullständiga köpvillkor här.

Får jag ett kvitto på min leverans?

Ja, följesedeln som följer med i paketet är din kvittens.

Erbjuder ni bytesrätt?

Ja, vi erbjuder 30 dagars bytesrätt på oanvända varor. Du står själv för alla fraktkostnader som bytet innebär. Kontakta oss för utförlig bytesinformation.